10 ting der sikrer dig succes med din webshop

Der er en del faktorer der er afgørende for om du får succes med din webshop. Du kæmper mod konkurrenter fra hele landet og måske endda også fra udlandet alt efter hvad du sælger.

Her får du ti ting, der sikrer dig succes med din webshop:

Flot design

Selve designet af din webshop har stor betydning, da det både dækker over hvordan folk opfatter webshoppen, brugervenlighed, tillid osv. Når folk lander på din webshop skal den se troværdig ud og give dem lyst til at købe hos dig. Derfor er det en god idé at investere i et godt webshop design, hvor der udover selve det grafiske udtryk også er tænkt på brugervenlighed og konverteringsoptimering.

 

Brugervenlighed

Hvis din webshop er svær at navigere rundt i, så kan den være nok så flot, men vil ikke give det ønskede salg. Sørg derfor for at alliere dig med en erfaren webshop designer, der ved noget omkring e-handel, så du undgå at spilde penge på et design, der alligevel ikke fungerer efter hensigten i praksis.

 

Det er vigtigt med gode og tydelige call-to-actions, der får brugeren til at gøre en bestemt handling, så som at klikke videre eller lægge varer i kurven. Dine knapper skal skille sig ud og skal være store nok til at tykke tommelfingre kan ramme dem fra en lille mobilskærm.

 

Selve købsflowet skal også være nemt og let uden forstyrrende elementer. Placer indkøbskurven i øverste højre hjørne, som er der hvor brugerne forventer at se den, og gør den nem at se og tilgå.

 

Gør dig logo klikbart. Mange forventer at de kan komme tilbage til forsiden ved at klikke på logoet, så hjælp dem tilbage til forsiden med et link der.

 

Mobiloptimering

Da stadig mere og mere trafik kommer fra mobile enheder er det altafgørende at din webshop er mobiloptimeret, hvis du skal sælge noget. Sørg for at have et responsivt design, der tilpasser sig de forskellige skærme og platforme. Google lægger også vægt på dit sites mobilvenlighed når de rangerer dig i søgeresultaterne.

 

Troværdighed

Troværdighed er et stort element og kan være af afgørende betydning for, om din webshop får succes eller ej. Ser det hele professionelt og troværdigt ud, så folk gerne vil give dig deres kortoplysninger? Du kan øge troværdigheden med billeder af folkene bag, fx på en ”Om os”-side. Det er også altid godt med anbefalinger fra tidligere kunder, fx fra Trustpilot.

 

Godt indhold

I forlængelse af troværdighed er det vigtigt at have noget godt indhold, der både virker godt på de kunder der læser det og som også kan fungere til at fange søgeresultaterne i Google. En idé kunne være at oprette et blogunivers i forbindelse med din webshop, hvor du introducere relevant information i forhold til dine produkter så som style-guides, manualer, gode råd, pleje, osv.

 

SEO

SEO eller på dansk søgemaskineoptimering er med til at få din webshop frem på Google og dermed sikre, at den rent faktisk kommer frem i søgeresultaterne, hvilket er altafgørende for at få succes online.

 

Flotte produktbilleder

Selve webshoppen skal vise dine produkter på en pæn måde. Da billederne på webshoppen er din salgskanal, skal produktbillederne sælge varen. Kunderne kan ikke tag varen op og føle på den, men skal overbevises til at købe alene ud fra produktbilleder og tekst. Invester derfor i et ordentligt kamera eller få en fotograf til at skyde produktbillederne for dig. Sørg for at lægge tage billeder fra flere vinkler og vis detaljer på nærbilleder. Brugerne skal have mulighed for at kunne klikke på produktet og se billedet i stor format. Hvis der kun er små billeder, er det ret sandsynligt at brugeren hurtigt hopper væk igen og over til en konkurrent med bedre billeder. Naturligvis skal du også have produkter, som folk gerne vil have og søger efter.

 

Nyhedsbreve og kundeklubber

E-mailmarketing i form af nyhedsbreve er en rigtig stor kilde til salg på din webshop. Gør derfor noget ud af denne salgskanal i form af målrettet og relevant indhold, der opbygger tillid til modtagerne og til sidst gør dem til konverterende kunder.

 

Facebook

Facebook kan være en god kanal til at komme ud til din brugere med info, konkurrencer osv. Hvis du gør det godt, kan du få opbygget et godt publikum, som gerne hopper videre ind på din shop, hvis du viser dem noget, der er relevant nok. Sørg for at have links på alt.

 

Google AdWords og Google Shopping

Et af de områder, der er værd at investere i er Google AdWords og Google Shopping, hvor du via betalte annoncer kommer i toppen af søgeresultatet og dermed kan få skabt noget trafik til din side. Sørg for at få udarbejdet en strategi og lad professionelle om lave kampagner for dig, så du ikke spilder penge på forkerte søgetermer og får en masse irrelevante kliks.

Pin It

Related Posts