Outdoor

The North Face er ikke som andre outdoorbrands

The North Face er kendt i klatreverdenen som den Nordvendte side af et bjerg – en side som også er kendt for at være den hårdeste side at bestige et bjerg fra – derfor har entusiaster også brug for udstyr, som de ved kan klare testen.

Kvaliteten og det bæredygtige design gjorde i 60’erne brandet utrolig populært hos outdoorentusiaster, hvilket førte til at de i 68’ begyndte at producere tasker engros – noget, der blev taget så godt imod, at de i starten af 1970’erne lancerede den overtøjsserie, vi stadig kender i dag.

Med innovation i højsædet revolutionerede The North Face i 1975 teltverdenen med deres Geodome telt. Det innovative kubedesign blev den nye standard hos alt fra fritidscampister til professionelle klatrere til polarekspeditioner – en standard, der stadig holder dagen i dag.

Med tasker, telte og klatregrej var The North Face’s outdoorsortiment vokset til at være relativt omfattende, men lidt som at klatre op ad Nordsiden på et bjerg, stopper man sjældent før toppen. Kort efter lanceringen af Geodomen, lancerede brandet deres første isolerede sovepose – noget, der satte standarden for soveposer verdenen over, og i dag bliver brugt som et historisk pejlemærke for outdoor-overnatningsgrej.

Da 80’erne kom listende med sine neon- og pastelfarver, var The North Face allerede et utroligt stærkt brand hos professionelle skisportsudøvere, som i stor stil gav udtryk for, at det var deres fortrukne brand – derfor blev 80’erne dedikeret til skisportstøj, og derefter deres ekspeditions grejserie, som ved lancering blev det ypperste gear indenfor ekspeditioner – faktisk var det grejet så overlegent, at The North Face i slut 80’erne var den eneste producent/udbyder af high-end tøj, soveposer, tasker og telte i USA.

Udvidelsen af sortimentet i 80’erne og stigende interesse fra andre outdoorentusiaster fik virksomheden til at i 90’erne debutere med deres sportsserie Tekware, som var designet til det mere aktive outdoor-menneske, der havde pasform og funktion i højsædet. Efterspørgslen på Tekware steg i takt med at deres half-dome logo oftere og oftere blev set i forbindelse med diverse Marathons og højlandstreks – en efterspørgsel, der i slut 90’erne resulterede i, at det amerikanske firma lancerede deres egne trekking- og løbesko – noget, der gjorde at outdoorgiganten nu leverede alt i outdoorgear, fra top til tå, fra telt til taske.

Skruer vi tiden 53 år frem fra åbningen af den lille klatrebutik i San Francisco er The North Face vokset fra at udelukkende sælge kvalitetstasker og andet klatreudstyr til de lokale outdoornørder til at være et af verdens største outdoor- og livstilsbrands der leverer alt fra til sommersko til ekspeditionsudstyr til hele verdenen – ikke meget er som åbningen i 1966, men kvaliteten har alle dage været den samme.

Hos GrejFreak.dk er de meget begejstrede for The North Face, og med deres prisgaranti er du sikret at du ikke kan finde det billigere andre steder – der smides ovenikøbet 15% rabat yderligere på differencen. Køber du online her, får du din jakke, fleece eller nye taske leveret dagen efter bestillingen, da der er dag-til-dag-levering på alle lagervarer.

Pin It

Related Posts